Art. 100f.
 1. Tworzy się centralną ewidencję posiadaczy kart 
parkingowych, o których mowa w art. 8, zwaną dalej „ewidencją”. 
2. Ewidencję prowadzi minister właściwy do spraw informatyzacji 
w systemie teleinformatycznym. W rozumieniu niniejszej ustawy minister ten jest 
administratorem danych i informacji zgromadzonych w ewidencji. 
Art. 100g.
 1. W ewidencji gromadzi się następujące dane: 
1) numer karty; 
2) datę wydania karty; 
3) datę ważności karty; 
4) oznaczenie zespołu, którego przewodniczący wydał kartę;  
5) imię i nazwisko, numer PESEL osoby niepełnosprawnej, której wydano kartę, 
a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL – serię, numer i nazwę 
dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które wydało 
ten dokument; 
6) datę zgonu; 
7) nazwę i adres oraz numer identyfikacyjny REGON placówki, której wydano 
kartę, markę, model oraz numer rejestracyjny pojazdu, którego kierujący jest 
uprawniony do posługiwania się kartą – w przypadku kart wydanych 
placówce, o której mowa w art. 8 ust. 3a pkt 3; 
8) datę i przyczynę utraty ważności karty; 
9) status karty; 
10) identyfikator osoby lub podmiotu dokonującej w ewidencji zamieszczenia lub 
zmiany danych. 
2. Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1–5, 7 i 8, oraz informację o zaistnieniu 
okoliczności, o których mowa w art. 8 ust. 5e pkt 2 i 3, przekazuje do ewidencji 
powiatowy zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności, którego 
przewodniczący wydał kartę. 
3. Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 9 i 10, są uzupełniane w sposób 
automatyczny przez system teleinformatyczny obsługujący ewidencję. 
4. Powiatowy zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności wprowadza 
dane do ewidencji w czasie wykonania czynności skutkującej koniecznością 
przekazania danych do ewidencji za pomocą systemu teleinformatycznego 
obsługującego zadania realizowane przez ten podmiot. 
5. Dane gromadzone w ewidencji są do niej przekazywane z rejestrów 
PESEL, REGON, TERYT, centralnej ewidencji pojazdów i centralnej ewidencji 
kierowców, o ile są w tych rejestrach gromadzone. 
6. Minister właściwy do spraw informatyzacji może określić, w drodze 
rozporządzenia, tryb i terminy przekazywania danych pomiędzy ewidencją 
a rejestrami PESEL, REGON i TERYT, centralną ewidencją pojazdów i centralną 
ewidencją kierowców, uwzględniając potrzebę zapewnienia płynności przepływu 
danych pomiędzy ewidencją a innymi rejestrami i ewidencjami, poprawności 
i aktualności gromadzonych danych oraz konieczność zapewnienia ochrony danych 
osobowych.  
7. (uchylony) 
8. Dane, o których mowa w ust. 1, usuwa się z ewidencji po upływie 3 lat od 
dnia utraty ważności karty. 
Art. 100h.
 1. W celu wprowadzenia danych do ewidencji, powiatowym 
zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności zapewnia się dostęp do danych 
zgromadzonych w ewidencji. 
2. Wprowadzenie danych do ewidencji następuje przez pobranie danych 
zgromadzonych w ewidencji, ich weryfikację, w szczególności w oparciu 
o posiadane dokumenty lub dane, oraz wpisanie do ewidencji nowych danych. 
W przypadku rozbieżności między danymi a danymi zawartymi w rejestrze PESEL 
lub REGON, rozstrzygające są dane zgromadzone w tych rejestrach. 
2a. W przypadku wprowadzenia do ewidencji danych dotyczących nowego 
podmiotu, dane te są pobierane z rejestru PESEL, REGON, centralnej ewidencji 
pojazdów oraz centralnej ewidencji kierowców, o ile są w nich gromadzone. 
W przypadku rozbieżności między danymi a danymi zawartymi w rejestrze PESEL 
lub REGON, rozstrzygające są dane zgromadzone w tych rejestrach. 
3. System teleinformatyczny obsługujący ewidencję generuje komunikat o: 
1) wprowadzeniu danych do ewidencji – w przypadku poprawnego 
wprowadzenia nowych danych do ewidencji, który jest równoznaczny 
z wypełnieniem obowiązku wprowadzenia danych do ewidencji; 
2) niewprowadzeniu danych do ewidencji – w przypadku gdy nowe dane nie 
zostały wprowadzone do ewidencji i konieczne jest ponowne ich 
wprowadzenie w celu wypełnienia obowiązku wprowadzenia danych do 
ewidencji. 
4. Minister właściwy do spraw informatyzacji określi, w drodze 
rozporządzenia: 
1) zakres danych, do których zapewnia się dostęp powiatowym zespołom do 
spraw orzekania o niepełnosprawności, mając na względzie prawidłowość 
wykonywania przez nie zadań wynikających z niniejszej ustawy; 
2) wymagania techniczne i jakościowe w zakresie danych wprowadzanych do 
ewidencji oraz sposób ich wprowadzania, mając na względzie zapewnienie 
wysokiej jakości przekazywanych danych do ewidencji i jej referencyjny 
charakter.  
Art. 100i.
 1. Podmiot, który stwierdzi niezgodność danych zgromadzonych 
w ewidencji, wyjaśnia tę niezgodność w zakresie danych, do których przekazania 
jest obowiązany na podstawie ustawy, i wprowadza dane do ewidencji na zasadach 
określonych w art. 100h. 
2. W przypadku gdy nie jest możliwe wyjaśnienie niezgodności, podmiot, 
o którym mowa w ust. 1, niezwłocznie powiadamia o niezgodności administratora 
danych i informacji zgromadzonych w ewidencji, za pomocą systemu tele-
informatycznego obsługującego ewidencję lub za pomocą systemu 
teleinformatycznego obsługującego zadania realizowane przez ten podmiot. 
3. W celu wyjaśnienia niezgodności, administrator danych i informacji 
zgromadzonych w ewidencji niezwłocznie powiadamia, za pomocą systemu 
teleinformatycznego obsługującego ewidencję, o niezgodności podmiot, który 
wprowadził dane, których niezgodność dotyczy, w przypadku: 
1) stwierdzenia niezgodności przez administratora danych i informacji 
zgromadzonych w ewidencji; 
2) o którym mowa w ust. 2. 
4. Podmiot, o którym mowa w ust. 1 i 3, wyjaśnia tę niezgodność, 
w szczególności w oparciu o posiadane dokumenty lub dane. 
5. Podmiot, o którym mowa w ust. 1 i 3, niezwłocznie informuje, za pomocą 
systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję lub za pomocą systemu 
teleinformatycznego obsługującego zadania realizowane przez ten podmiot, 
administratora danych i informacji zgromadzonych w ewidencji o wyjaśnieniu tej 
niezgodności, w przypadku:  
1) wprowadzenia poprawnych danych do ewidencji za pomocą systemu 
teleinformatycznego obsługującego ewidencję lub za pomocą systemu 
teleinformatycznego obsługującego zadania realizowane przez podmiot 
wprowadzający dane; 
2) stwierdzenia, że wprowadzone do ewidencji dane są poprawne; 
3) stwierdzenia braku możliwości usunięcia niezgodności, z podaniem 
uzasadnienia. 
6. Wprowadzenie do ewidencji danych, w stosunku do których stwierdzono 
niezgodność, o której mowa w ust. 2, wymaga uprzedniego wyjaśnienia tej 
niezgodności. 
7. Administrator danych i informacji zgromadzonych w ewidencji umożliwi 
wprowadzenie do ewidencji danych bez uprzedniego wyjaśnienia niezgodności, 
jeżeli jest to niezbędne do realizacji zadań wynikających z przepisów odrębnych 
realizowanych przez podmioty obowiązane do wprowadzania danych do ewidencji 
w terminach wynikających z przepisów ustawowych. 
8. Minister właściwy do spraw informatyzacji określi, w drodze 
rozporządzenia, sposób i tryb wyjaśniania niezgodności danych zgromadzonych 
w centralnej ewidencji posiadaczy kart parkingowych przez podmioty, które je 
przekazują, mając na uwadze konieczność zapewnienia kompletności 
i poprawności danych w ewidencji, zapewnienie terminowej obsługi procesów 
administracyjnych powiązanych z ewidencją i ich bezpieczeństwo. 
Art. 100j.
 W przypadku braku możliwości wprowadzenia danych do 
ewidencji, spowodowanego przyczynami niezależnymi od podmiotu, 
wprowadzenia danych dokonuje się niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni 
roboczych od dnia, w którym powstał obowiązek ich wprowadzenia. 
Art. 100k.
 1. Dane zgromadzone w ewidencji udostępnia się, o ile jest to 
niezbędne do realizacji ich ustawowych zadań, następującym podmiotom: 
1) Policji; 
2) Inspekcji Transportu Drogowego; 
3) Żandarmerii Wojskowej; 
4) Straży Granicznej; 
5) starostom;  
6) strażom gminnym (miejskim); 
7) powiatowym zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności. 
2. Dane zgromadzone w ewidencji udostępnia się na umotywowany wniosek 
zainteresowanego podmiotu, złożony w postaci papierowej lub w postaci 
elektronicznej, uwierzytelniony przy użyciu mechanizmów określonych w art. 20a 
ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów 
realizujących zadania publiczne. 
3. Minister właściwy do spraw informatyzacji może wyrazić zgodę, w drodze 
decyzji, na udostępnienie danych zgromadzonych w ewidencji podmiotom, 
o których mowa w ust. 1, albo ich jednostkom organizacyjnym, za pomocą 
urządzeń teletransmisji danych, bez konieczności składania pisemnego wniosku, 
jeżeli spełniają łącznie następujące warunki: 
1) posiadają urządzenia umożliwiające odnotowanie w systemie, kto, kiedy, 
w jakim celu oraz jakie dane uzyskał; 
2) posiadają zabezpieczenia techniczne i organizacyjne uniemożliwiające 
wykorzystanie danych niezgodnie z celem ich uzyskania; 
3) jest to uzasadnione specyfiką lub zakresem wykonywanych zadań albo 
prowadzonej działalności. 
